Comunicat 15.02.2022

În premieră, polițiștii locali au implementat un nou sistem de înregistrare a colantelor tip invitație transmise conducătorilor auto care opresc sau staționează neregulamentar – prin aplicație, telefon mobil și imprimantă portabilă

Poliția Locală Timișoara continuă procesul de digitalizare a activității instituției cu o premieră în ceea ce privește activitatea de verificare și constatare a situațiilor în care sunt încălcate prevederile legale referitoare la oprirea sau staționarea neregulamentară. Astfel, dacă până acum polițiștii locali care depistau un autovehicul oprit sau staționat neregulamentar lipeau pe parbrizul acestuia un colant autoadeziv tip invitație prin care transmiteau conducătorului auto să se prezinte la sediul instituției pentru întocmirea procesului verbal, colant de dimensiuni mari, completat cu scris de mână, uneori ilizibil, s-a trecut la aparatură modernă.

Începând de azi, funcționează experimental, urmând a fi extins în totalitate, un nou proiect de implementare a colantelor. Prin contractul cu societatea Expertissa Timișoara SRL, de dezvoltare a sistemului integrat de documente DoxConnect, încheiat la data de 18.11.2021, s-a stabilit conceperea unei aplicații pentru gestionarea autocolantelor, în valoare de 21.370 lei fără TVA. Aplicația mobilă deservită de polititstii locali va interfața în mod automat cu aplicația sus amintită și va genera în format electronic toate documentele interne, necesare sancționării contravențiilor din trafic. Această aplicație este instalată pe un număr de 84 telefoane mobile, dotate cu imprimante portabile, repartizate la tot atâția polițiști locali. Acestea din urmă scot o invitație pe hârtie rezistentă la intemperii (ploaie, zăpadă, îngheț) pe care o fixează pe parbrizul autovehiculului. Pe aceasta se pot citi clar datele de identificare a autoturismului, locația exactă,  actul normativ încălcat, numele agentului care a constatat fapta, precum și unde trebuie să se prezinte pentru întocmirea procesului verbal. Telefoanele performante au fost primite de la furnizorul de telefonie mobilă Orange, cu care instituția are contract semnat la data de 02.12.2021, iar pentru funcționarea aplicației au fost achiziționate un număr de 84 abonamente de transmisie de date, în valoare de 93.106 lei fără TVA, pe o perioadă de 2 ani. Imprimantele portabile împreună cu rolele de hârtie sunt achiziționate prin procedură simplificată de la societatea IT Genetics SRL, la valoare de 119.989,80 lei fără TVA.

Numai anul trecut au fost tipărite și aplicate un număr de 37.379 colante autoadezive pentru oprirea sau staţionarea neregulamentară, achiziția acestora ridicându-se la 13.900 lei. Prin implementarea noului sistem, cheltuielile cu colantele vor fi de 700 lei, ceea ce înseamnă o reducere a cheltuielilor cu 95%. Facilitățile oferite de aplicație sunt, pe lângă reducerea semnificativă a acestor costuri, și rapiditatea luării măsurilor în cazul unor constatări și implicit alocarea unui timp mai mare sesizărilor de la cetățeni, reducerea timpului de transmitere a datelor autovehiculelor către Dispecerat, gestionarea eficientă și reală a modului în care se iau măsuri în teren și de asemenea, eliminarea tipizatelor și registrelor de la Serviciul Dispecerat și Control Acces, datele din aplicație urmând a fi listate doar în caz de nevoie. Aplicația generează procesele verbale în sistem, fiind interconectată și cu aplicația de înregistrare a proceselor vebale de constatare a contravenției, deja existentă. Deocamdată, procesele verbale pot fi generate doar la sediu, urmând ca, în funcție de bugetul alocat, în viitor, sistemul să fie extins și procesele verbale să se poată imprima la fața locului.

BIROUL COMUNICARE, REGISTRATURĂ ȘI EVIDENȚĂ OPERATIVĂ