Serviciul Resurse Umane

Asigură aplicarea politicilor şi procedurilor în domeniul managementului resurselor umane, referitoare la recrutare, selecţie, încadrare, evaluare, promovare, formare şi perfecţionare profesională, salarizarea personalului, încetarea raportului de serviciu/contractului individual de muncă, sănătate şi securitate în muncă, informatizare.
Şeful Serviciului se subordonează nemijlocit Directorului Executiv şi are următoarele atribuţii:

  • răspunde de managementul domeniului său de activitate;
  • conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestuia în condiţii de eficienţă şi eficacitate;
  • răspunde de gestionarea și actualizarea bazei de date WinPers;
  • răspunde de asigurarea controlului intern, cu privire la activităţile desfăşurate în sfera de competenţă;
  • reprezintă şi angajează instituţia numai în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului care i-a fost încredinţat de către conducerea Direcţiei;
  • propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea serviciului sau a instituţiei în general;
  • semnalează conducerii instituţiei orice probleme deosebite, legate de activitatea acesteia, despre care ia cunoştinţă în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar dacă acestea nu vizează direct domeniul său de activitate;

Serviciul Resurse Umane are următoarele atribuţii:

  • întocmeşte documentele aferente concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice sau contractuale, corespunzătoare posturilor vacante prevăzute în statul de funcţii, solicitând avizele corespunzătoare de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici;
  • răspunde de organizarea și desfășurarea concursurilor, de constituirea comisiilor de concurs şi a comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, verificând îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor prevăzute de lege;
  • elaborează împreună cu șefii profesionali programul de stagiu pentru funcționarii publici debutanți și monitorizează activitatea acestora;
  • organizează concurs/examen pentru promovarea funcționarilor publici pe categorii de funcții, promovare în clasă și în grade profesionale;
  • elaborează documente privind încadrarea/numirea în funcția publică, promovarea, sancţionarea, modificarea raportului de serviciu/contractului individual de muncă, încetarea raportului de serviciu/contractului individual de muncă, definitivarea în funcţie, etc., pentru personalul Poliţiei Locale Timişoara;
  • stabileşte drepturile salariale ale personalului la numirea în funcția publică/angajare, la acordarea gradației;
  • modifică salariul conform legislației în vigoare la promovarea în clasă, grad profesional sau în funcții de conducere.
  • elaborează lunar Statul de Personal al instituției;
  • întocmește lunar Statul de Funcții al instituției;
  • elaborează proiecte de hotărâri ale Consiliului Local privind modificarea Organigramei, Statului de Funcții, Regulamentului de Organizare și Functionare;
  • întocmește proiectul Regulamentului Intern al instituției;
  • programează controlul medical periodic și examenul medical la reluarea activității, monitorizeazăefectuarea controlului de către toți angajații, gestionează și operează în baza de date WinPers fişele de aptitudini eliberate de medicina muncii;
  • monitorizează procesul de întocmire și actualizare a fişelor de post pentru personalulangajat și pentru posturile vacante;
  • întocmește documentele specifice angajării – propuneri de numire, referate de numire în funcția publică/încadrare pentru personalul contractual/transfer, decizii de numire în funcția publică/încadrare pentru personalul contractual/transfer, etc;
  • îndrumă și monitorizează procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici;
  • gestionează fișele de evaluare a performanțelor profesionale individuale pentru personalul încadrat cu contract individual de muncă și rapoartele de evaluare a performanțelor individuale ale funcționarilor publici;
  • elaborează proiecte, planuri, situații statistice, estimări pe termen scurt, mediu și lung, referitoare la strategia resurselor umane ale instituției;
  • întocmește ”Planul anual de perfecționare profesională” pe care îl transmite ordonatorului principal de credite;
  • monitorizează procesul de formare și perfecționare profesională;
  • avizează documentele necesare participării personalului la cursurile de perfecționare;
  • gestionează dosarele profesionale ale personalului instituției;
  • operează și actualizează dosarele profesionale ale funcționarilor publici;
  • eliberează și vizează periodic legitimaţiile de serviciu ale angajațilorîn condiții legale și urmărește recuperarea lor la plecarea din instituție a salariaților ;
  • actualizează lunar baza de date a instutuției, verificând periodic exactitatea datelor cuprinse în dosarele profesionale ale angajaților;
  • întocmeşte planul anual de ocupare a funcţiilor publice;
  • completează și transmite trimestrial la ANFP, raportul privind respectarea normelor de conduită;
  • transmite semestrial la ANFP Raportul privind situația implementării procedurilor disciplinare;
  • întocmește și transmite lunar către Direcția Regională de Statistică Timiș, Ancheta asupra câștigurilor salariale (S1) ;
  • întocmește și transmite trimestrial către Direcția Regională de Statistică Timiș, Ancheta locurilor de muncă vacante (LV);
  • întocmește și transmite anual către Direcția Regională de Statistică Timiș, Ancheta salariilor în luna octombrie (S2);
  • întocmește și transmite anual către Direcția Regională de Statistică Timiș, Costul forței de muncă (S3);
  • operează online pe portalul de management al ANFP datele privind funcțiile publice și funcționarii publici operând toate modificările intervenite ca urmare a schimbării locului de muncă, funcției, clasei, gradului profesional, schimbarea gradației, sancțiunile aplicate funcționarilor publici, radierea sancțiunilor, etc.;
  • eliberează adeverințele de vechime și vechime în specialitatea funcției,pentru funcționarii publici, precum și alte documente la cererea angajaților, conform legii;
  • gestionează contractele de muncă, angajamentele de serviciu, fişele de post, declaraţiile de avere şi declaraţiile de individuale de interese;
  • operează datele referitoare la personalul contractual în registrul de evidenţă a salariaţilor – REVISAL și datele referitoare la funcționarii publici în Registrul de evidență al funcționarilor publici;
  • ţine evidenţa la zi a vechimii în muncă a salariaţilor şi comunică lunar modificarea gradației serviciului financiar-contabilitate și achiziții publice;
  • întocmește dosarele în vederea pensionării personalului și le înaintează în termenul legal organelor competente;
  • ţine evidenţa prezenţei la serviciu a tuturor angajaților, verificând pontajele lunare, pe care le transmite serviciului financiar-contabilitate și achiziții publice;
  • efectuează programarea concediilor de odihnă ale tuturor angajaților, ţine evidenţa efectuării acestora, a rechemărilor, a reprogramărilor, evidenţa concediilor medicale, a concediilor fără salariu, concediilor pentru evenimente familiale deosebite, evidenţa orelor suplimentare efectuate de salariaţi, etc.;
  • prezintă propuneri privind încadrarea, încheierea şi desfacerea contractelor de muncă, pregătirea, promovarea şi aplicarea dispoziţiilor legale privind drepturile care se cuvin personalului contractual;
  • urmăreşte respectarea programului zilnic de muncă, verificând prezenţa la serviciu a angajaților, semnalând directorului executiv neregulile constatate şi propunând aplicarea de măsuri în consecință;
  • analizează situaţia încadrărilor la nivel de compartimente şi supune spre aprobare directorului executiv propunerile şefilor de compartimente cu privire la promovarea sau retrogradarea din funcţie a personalului;
  • verifică, analizează şi prezintă propuneri privind soluţionarea cererilor, reclamaţiilor şi sesizărilor care privesc activitatea de personal;
  • monitorizează, prezintă propuneri şi raportează la termenele stabilite situaţiile privind dinamica de personal, starea şi practica disciplinară în rândul personalului;
  • coordonează și monitorizează activităţile de pregătire profesională şi fizică, tragerile cu armamentul din dotare, pe baza planificărilor aprobate de conducerea instituţiei, asigură desfăşurarea examenului anual la aceste categorii de pregătire;
  • ține evidența pregătirii profesionale a personalului instituției și monitorizează defășurarea acesteia, trimestrial, conform procedurii.
  • asigură aplicarea corectă a prevederilor legale specifice;
  • îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege.

Atribuţii pe linie de informatizare-comunicaţii

  • organizează şi răspunde de funcţionarea neîntreruptă a legăturilor prin toate categoriile de mijloace de comunicaţii şi informatică, precum şi transmiterea la timp a documentelor operative prin sistemul de comunicaţie;
  • controlează şi asigură cunoaşterea permanentă a situaţiei mijloacelor de comunicaţie şi informatică din instituţie;
  • asigură înzestrarea unităţii cu tehnică de comunicaţii şi informatică, menţinerea lor în perfectă stare de funcţionare, controlează exploatarea, întreţinerea, depozitarea şi ţinerea evidenţei materialelor de comunicaţie şi informatică;
  • execută inventarierea anuală a mijloacelor de comunicaţii şi informatică şi propune măsuri pentru efectuarea casărilor;
  • organizează exploatarea corectă a mijloacelor de comunicaţie şi informatică şi a protecţiei lor împotriva bruiajului radio;
  • organizează primirea şi transmiterea cu prioritate a semnalelor de alarmare şi înştiinţare a personalului prin sistemul de comunicaţii şi informatică;
  • controlează la termenele şi în condiţiile stabilite prin instrucţiuni, ţinerea corectă a evidenţei existente pe teren, modul de depozitare şi conservare şi întreţinerea bunurilor materiale de resort, precum şi în depozit;
  • cercetează cazurile de abateri care pun în pericol integritatea materialelor de comunicaţii şi informatică;
  • dezvoltarea sistemelor informatice prin cerinţe de îmbunătăţire;
  • administrarea bazelor de date şi a reţelelor de calculatoare;
  • gestionează versiunile aplicaţiilor software instalate în sistem, atât aplicaţii de bază cât şi specifice;
  • realizează, actualizează şi administrează site-ul Direcţiei;
  • realizează, modernizează şi ţine la zi pagina de internet a instituţiei;
  • oferă asistenţă tehnică de specialitate pentru compartimentele din direcţie;
  • centralizează solicitările, analizează şi propune necesarul noilor elemente informatice şi elaborează soluţiile optime de achiziţie;
  • participă la recepţia calitativă a elementelor de tehnică de calcul achiziţionate pentru toate serviciile direcţiei;
  • urmăreşte noutăţile informatice hardware şi software şi evoluţia acestora;
  • administrează reţeaua informatică a direcţiei;
  • asigură realizarea măsurilor prevăzute de Legea 161/2003 cu privire la transparenţa în administrarea informaţiilor şi serviciilor publice prin mijloace electronice;
  • acordă asistenţă la întocmirea şi derularea contractelor de revizie, reţea, achiziţii calculatoare şi periferice;
  • instruieşte şi perfecţionează personalul direcţiei cu privire la utilizarea hardware şi software a staţiilor de lucru;
  • asigură respectarea de către personalul autorizat a prevederilor protocoalelor încheiate cu deţinătorii legali ai bazelor de date (M.A.I.);
  • coordonează realizarea reţelelor de calculatoare şi migrarea echipamentelor în cadrul instituţiei;
  • colaborează cu serviciile corespondente din cadrul serviciilor publice din subordinea Consiliului Local Timişoara;
  • organizează cursuri de instruire a personalului instituţiei ce utilizează echipamente de calcul, pe măsura introducerii acestora în activitatea compartimentelor direcţiei;
  • propune strategia de informatizare a Poliţiei Locale Timişoara:
  • asigură respectarea prevederilor legale privind publicarea de date şi protecţia datelor cu caracter personal.
  • pune în funcţie echipamentele şi tehnica de calcul şi configurează echipamentele instalate;
  • ia măsuri pentru asigurarea comunicaţiilor permanente în şi între toate structurile Direcţiei;
  • implementează şi menţine protecţia sistemelor informatice la atacuri specifice;
  • participă în comisiile de recepţie a echipamentelor informatice, elementelor de reţea sau comunicaţii IT;