Serviciul 2 – Atribuţiile Directorului Executiv Adjunct

Directorul Executiv Adjunct – se subordonează Directorului Executiv şi are următoarele atribuţii specifice:

  • organizează, conduce, coordonează şi controlează activitatea Serviciului Comunicare, Prevenire și Dispecerat; Biroului Comunicare, Relații cu Publicul și Registratură; Biroului Prevenire Analiză și Sinteză; Biroului Monitorizare Video; Serviciului Dispecerat și Control Acces;
  • analizează activitatea şefilor de birou/compartiment ori de câte ori se impune şi stabileşte măsuri punctuale de eficientizare a activităţilor specifice;
  • analizează contribuţia efectivelor din serviciile subordonate la îndeplinirea indicatorilor de performanţă precum şi a obiectivelor stabilite.
  • organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către personalul din subordine;
  • stabileşte reguli şi direcţionează prin măsuri funcţionarea eficientă a serviciilor din subordine, direcţionând întreaga activitate conform principiilor pe baza cărora îşi îndeplinesc atribuţiile, structurile din subordine;
  • organizează testările periodice privind pregătirea profesională, pregătirea fizică și executarea tragerilor;
  • asigură ordinea interioară şi disciplina în rândul personalului din subordine, propunând măsuri de sancţionare în condiţiile legii.
  • rezoluţionează şi stabileşte sarcini în reclamaţiile şi sesizările adresate birourilor din subordine.
  • analizează lunar activitatea personalului din subordine;
  • asigură pregătirea de specialitate a personalului din subordine în conformitate cu tematica stabilită;
  • asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către subordonaţi a prevederilor legale ce reglementează activitatea din domeniu;
  • verifică și asigură starea permanentă de funcționare a aparaturii și sistemelor de comunicații din dotarea Dispeceratului;
  • organizează și asigură sistemele de cooperare cu celelalte instituții: Poliția, Jandarmeria și serviciile de urgență;
  • verifică modul de echipare a personalului și a mijloacelor din dotare;
  • participă la elaborarea protocoalelor de cooperare cu subunitățile de poliție, jandarmerie, serviciile de urgență, asigurând conlucrarea eficientă cu acestea;
  • participă nemijlocit la activitatea de selecție și recrutare a pesonalului din structurile subordonate;
  • constată și cercetează evenimentele produse în activitatea personalului din subordine, prezintă concluzii și soluții pentru rezolvarea situațiilor create;
  • asigură operativitatea transmiterii informațiilor la intervenția la evenimente, verificarea in baza de date a M.A.I a persoanelor și autovehiculelor oprite pentru verificări în condițiile legii și ale protocoalelor de colaborare încheiate cu structurile abilitate din cadrul ministerului;
  • asigură implementarea, menținerea și îmbunătățirea Sistemului de Management al Calității în activitatea proprie;
  • asigură cunoașterea și aplicarea de către personalul din subordine a procedurilor prevăzute de S.M.C. și Sistemului de Control Intern Managerial, elaborate și aprobate pentru activitățile specifice ale instituției;
  • respectă cerințele documentației Sistemului de Mangement al Calitaății în propria activitate și monitorizeaza aplicarea acestora;
  • în lipsa Directorului executiv exercită prerogativele acestuia.