Serviciul 1 – Atribuţiile Directorului Executiv Adjunct
Directorul Executiv Adjunct – se subordonează Directorului Executiv şi are următoarele atribuţii specifice:
- organizează, planifică, conduce și controlează activitatea personalului Poliției Locale în domeniul ordinii și liniștii publice și al circulației rutiere;
- coordonează nemijlocit activitatea Serviciului Ordine Publică; Biroului Ordine Publică; Biroului Reclamații Sesizări; Compartimentului Evenimente; Biroului Poliția Piețelor; Biroului Patrulare Navală; Compartimentului Intervenții Rapide; Biroului Transport Urban; Serviciului Circulație Rutieră;
- analizează activitatea şefilor de servicii ori de câte ori se impune şi stabileşte măsuri punctuale de eficientizare a activităţilor specifice;
- analizează contribuţia efectivelor din serviciile subordonate la îndeplinirea indicatorilor de performanţă precum şi a obiectivelor stabilite.
- organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către personalul din subordine;
- informează deîndată directorul executiv despre evenimentele deosebite înregistrate în activitatea de menținere a ordinii și liniștii publice, precum și a fluenței traficului rutier;
- organizează şi conduce tragerile cu armamentul din dotare cu întreg efectivul cu drept de port – armă;
- organizează evaluările anuale privind pregătirea profesională, pregătirea fizică și ședințele de tragere cu armamentul;
- participă din partea Direcţiei la şedinţele Comisiei de circulaţie din cadrul Primăriei Timişoara;
- stabileşte reguli şi direcţionează prin măsuri funcţionarea eficienta a serviciilor din subordine, direcţionând întreaga activitate conform principiilor pe baza cărora îşi îndeplinesc atribuţiile,structurile din subordine;
- asigură ordinea interioară şi disciplina în rândul personalului din subordine, propunând măsuri de sancţionare în condiţiile legii.
- rezoluţionează şi stabileşte sarcini în reclamaţiile şi sesizările adresate serviciilor din subordine.
- participă la întocmirea sau realizarea Planului de Ordine și Siguranță Publică a municipiului Timișoara;
- participă la elaborarea protocoalelor de cooperare cu subunitățile de poliție, jandarmerie, serviciile de urgență, asigurând conlucrarea eficientă cu acestea;
- organizează, urmărește și controlează modul de păstrare, utilizare și întreținere a armamentului, muniției și celorlalte mijloace de intervenție;
- evaluează situația operativă la nivelul municipiului, pe domenii de activitate și elaborează prognoze, strategii și tactici pe care le supune analizei și aprobării directorului executiv al Poliției Locale Timișoara;
- constată și cercetează evenimentele produse în activitatea personalului din subordine, prezintă concluzii și soluții pentru rezolvarea situațiilor create;
- participă din partea instituției la ședințele Comisiei de Ordine Publică din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
- participă nemijlocit la activitatea de selecție și recrutare a pesonalului din structurile subordonate;
- verifică periodic modul de echipare a personalului și al mijloacelor din dotare;
- asigură implementarea, menținerea și îmbunătățirea Sistemului de Management al Calității în activitatea proprie;
- asigură cunoașterea și aplicarea de către personalul din subordine a procedurilor prevăzute de S.M.C. și Sistemului de Control Intern Managerial, elaborate și aprobate pentru activitățile specifice ale instituției;
- respectă cerințele documentației Sistemului de Mangement al Calitaății în propria activitate și monitorizeaza aplicarea acestora;
- în lipsa Directorului executiv exercită prerogativele acestuia.