Serviciul 1 – Atribuţiile Directorului Executiv Adjunct

Directorul Executiv Adjunct – se subordonează Directorului Executiv şi are următoarele atribuţii specifice:

  • organizează, planifică, conduce și controlează activitatea personalului Poliției Locale în domeniul ordinii și liniștii publice și al circulației rutiere;
  • coordonează nemijlocit activitatea Serviciului Ordine Publică; Biroului Ordine Publică; Biroului Reclamații Sesizări; Compartimentului Evenimente; Biroului Poliția Piețelor; Biroului Patrulare Navală; Compartimentului Intervenții Rapide; Biroului Transport Urban; Serviciului Circulație Rutieră;
  • analizează activitatea şefilor de servicii ori de câte ori se impune şi stabileşte măsuri punctuale de eficientizare a activităţilor specifice;
  • analizează contribuţia efectivelor din serviciile subordonate la îndeplinirea indicatorilor de performanţă precum şi a obiectivelor stabilite.
  • organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către personalul din subordine;
  • informează deîndată directorul executiv despre evenimentele deosebite înregistrate în activitatea de menținere a ordinii și liniștii publice, precum și a fluenței traficului rutier;
  • organizează şi conduce tragerile cu armamentul din dotare cu întreg efectivul cu drept de port – armă;
  • organizează evaluările anuale privind pregătirea profesională, pregătirea fizică și ședințele de tragere cu armamentul;
  • participă din partea Direcţiei la şedinţele Comisiei de circulaţie din cadrul Primăriei Timişoara;
  • stabileşte reguli şi direcţionează prin măsuri funcţionarea eficienta a serviciilor din subordine, direcţionând întreaga activitate conform principiilor pe baza cărora îşi îndeplinesc atribuţiile,structurile din subordine;
  • asigură ordinea interioară şi disciplina în rândul personalului din subordine, propunând măsuri de sancţionare în condiţiile legii.
  • rezoluţionează şi stabileşte sarcini în reclamaţiile şi sesizările adresate serviciilor din subordine.
  • participă la întocmirea sau realizarea Planului de Ordine și Siguranță Publică a municipiului Timișoara;
  • participă la elaborarea protocoalelor de cooperare cu subunitățile de poliție, jandarmerie, serviciile de urgență, asigurând conlucrarea eficientă cu acestea;
  • organizează, urmărește și controlează modul de păstrare, utilizare și întreținere a armamentului, muniției și celorlalte mijloace de intervenție;
  • evaluează situația operativă la nivelul municipiului, pe domenii de activitate și elaborează prognoze, strategii și tactici pe care le supune analizei și aprobării directorului executiv al Poliției Locale Timișoara;
  • constată și cercetează evenimentele produse în activitatea personalului din subordine, prezintă concluzii și soluții pentru rezolvarea situațiilor create;
  • participă din partea instituției la ședințele Comisiei de Ordine Publică din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
  • participă nemijlocit la activitatea de selecție și recrutare a pesonalului din structurile subordonate;
  • verifică periodic modul de echipare a personalului și al mijloacelor din dotare;
  • asigură implementarea, menținerea și îmbunătățirea Sistemului de Management al Calității în activitatea proprie;
  • asigură cunoașterea și aplicarea de către personalul din subordine a procedurilor prevăzute de S.M.C. și Sistemului de Control Intern Managerial, elaborate și aprobate pentru activitățile specifice ale instituției;
  • respectă cerințele documentației Sistemului de Mangement al Calitaății în propria activitate și monitorizeaza aplicarea acestora;
  • în lipsa Directorului executiv exercită prerogativele acestuia.