Compartimentul Logistic Administrativ
Asigură din punct de vedere logistic desfăşurarea în condiţii optime şi de normalitate activitatea Direcţiei,precum şi asigurarea integrităţii şi securităţii patrimoniului.
Şeful compartimentului se subordonează nemijlocit directorului executiv adjunct şi are următoarele atribuţii:
- gestionează resursele materiale, financiare şi umane din cadrul structurilor logistice, în concordanţă cu atribuţiile specifice ce îi revin şi în funcţie de modificările structurale survenite în cadrul D.P.L.T.;
- întocmeşte documentaţiile tehnico-economice pentru achiziţiile publice desfăşurate în cadrul D.P.L.T.;
- fundamentează necesarul de fonduri, în vederea includerii în bugetul de venituri şi cheltuieli al D.P.L.T.;
- centralizează proiectul Programului Anual al Achiziţiilor Publice, pe baza Referatelor de necesitate întocmite de serviciile şi compartimentele din cadrul instituţiei, proiect pe care îl supune avizării şi aprobării, conform prevederilor legale în vigoare, în limita de competenţă a Compartimentului Logistic Administrativ;
- asigură realizarea achiziţiilor directe prin catalog electronic, în SEAP;
- participă la organizarea şi derularea, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, a procedurile de achiziţie publică a produselor, lucrărilor şi serviciilor prevăzute în programele anuale de achiziţii publice, aprobate pentru DPLT, potrivit competenţelor;
- participă cu personal specializat la lansări în producţie, verificări privind fluxul tehnologic de fabricaţie şi la recepţia calitativă, la furnizor, a bunurilor materiale ce se achiziţionează;
- asigură participarea în comisii de evaluare a ofertelor cu personal de specialitate;
- întocmeşte documentaţiile de atribuire (referate de necesitate, note de estimare, note justificative, caiete de sarcini etc.) pentru achizitiile de echipament, armament, munitie, dotări specifice poliţiei, materiale consumabile, obiecte de inventar, necesare pentru funcţionarea DPLT;
- stabilieşte concepţia unitară de realizare a suportului logistic al acţiunilor;
- asigură, împrospătează şi completează rezervele materiale;
- organizează şi realizează echiparea şi dotarea efectivelor;
- organizează şi realizează dotarea cu armament, muniţie şi spray iritant lacrimogen;
- elaborează şi actualizează programele de invesţii ale DPLT, în limita de competenţă a Compartimentului Logistic Administrativ;
- prioritizează acţiunile pe linia asigurării logistice a DPLT şi le supune spre aprobare conducerii;
- aplică strategia de dotare cu mijloace tehnice şi aparatură modernă;
- derulează activităţile privind donaţiile şi sponsorizările oferite de persoane fizice şi juridice Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara, precum şi referitoare la preluarea în comodat a unor bunuri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
- întocmeşte baze de calcul pentru proiectul programului anual de reparaţii la imobile, instalaţii, centrale termice, mobilier, obiecte de inventar etc., şi urmăreşte executarea acestora;
- organizează, în mod unitar, evidenţa de cadastru pentru toate imobilele aflate în administrarea sau în folosinţa D.P. L.T.;
- organizează şi urmăreşte lucrările de investiţii şi de reparaţii la imobilele aflate în folosinţa DPLT, executate prin antreprenori de specialitate, din punct de vedere contractual şi tehnic, în limita fondurilor băneşti alocate, conform planurilor aprobate;
- organizează, coordonează şi verifică activitatea Compartimentului Logistic Administrativ, în condiţii de eficienţă şi eficacitate, în calitate de responsabil compartiment;
- dezvoltă şi coordonează baza de date a compartimentului, în format electronic, cu privire la managementul stocurilor, în vederea furnizării la timp a informaţiilor corecte despre gestionarea bunurilor materiale;
- propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea compartimentului sau a instituţiei, în general;
- urmăreşte derularea contractelor/comenzilor, îndeplinirea obligaţiilor contractuale şi finalizarea contractelor în vederea asigurării în bune condiţii a activităţii instituţiei;
- coordonează şi verifică permanent activitatea de gestiune a bunurilor materiale şi participă la procesul de inventariere anual;
- urmăreşte desfăşurarea în cele mai bune condiţii a activităţii administrativ-gospodăreşti (curăţenie, disciplină etc);
- oferă consultanţă şi suport celorlalte servicii ale instituţiei cu privire la aspecte de logistică, management al stocurilor, transport, produse achiziţii etc.;
- planifică şi centralizează necesarul de materiale/produse;
- verifică documentaţia privind casarea obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe, în condiţiile prevăzute de lege;
- propune măsuri de organizare şi perfecţionare, în vederea creşterii eficienţei activităţiilor coordonate;
- asigură implementarea, menţinerea şi îmbunătăţirea Sistemului de management al calităţii in propria activitate;
- participă şi răspunde pentru implementarea şi dezvoltarea Sistemului de Control Intern Managerial la nivelul compartimentului;
- aplică legislaţia specifică în domeniu şi hotărârile Consiliului Local Timişoara legate de profilul activităţii pe care o desfăşoară şi urmăreşte modificările şi completările aduse acestora;
- soluţionează în termen toate documentaţiile ce îi sunt repartizate;
- are obligaţia de a aduce imediat la cunoştinţa conducerii instituţiei situaţiile deosebite legate de activitatea compartimentului;
- întocmeşte rapoarte şi analize privind activitatea compartimentului;
- aplică procedurile de lucru privind atribuţiile specifice postului;
- îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de către şeful direct.
Atribuţiile compartimentului sunt următoarele:
Administrarea patrimoniului
- administrare, clădiri, spaţii, birouri;
- derularea contractelor de prestări de servicii cu caracter administrativ, de întreţinere, revizii şi reparaţii;
- întocmirea documentaţiei necesare pentru realizarea reparaţiilor şi investiţiile necesare pentru spaţiile cu destinaţii de clădiri administrative;
- evaluarea anuală a necesarului de lucrări de investiţii şi reparaţii ce urmează a se efectua la clădirile instituţiei;
- asigurarea stării de curăţenie a Direcţiei;
- asigurarea operativă (în regie proprie) a întreţinerii şi reparaţiilor de mică complexitate;
- participarea în comisiile de inventariere a patrimoniului Direcţiei;
- organizarea gestiunilor (magaziilor) de bunuri materiale;
- evidenţa, urmărirea, gestionarea şi păstrarea obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe;
- întocmirea documentaţiilor privind casarea obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe;
- întocmirea şi gestionarea documentelor specifice (note de intrare-recepţie, fişe de magazie, avize de însoţire a mărfii, ordine de transfer, procese verbale de predareprimire, bonuri de mişcare, etc);
- organizarea colectării selective a deşeurilor în cadrul D.P.L.T.
Elaborarea documentaţiile tehnico-economice pentru achiziţiile publice, urmărirea derulării contractelor/comenzilor şi finalizarea acestora
- întocmirea documentaţiile de atribuire (referate de necesitate, note de estimare, note justificative, caiete de sarcini etc.) pentru achizitiile de echipament, armament, munitie, dotări specifice poliţiei, materiale consumabile, obiecte de inventar;
- asigurarea realizării achiziţiilor directe prin catalog electronic, în SEAP;
- participarea cu personal de specialitate în comisii de evaluare a ofertelor;
- participarea cu personal specializat la lansări în producţie, verificări privind fluxul tehnologic de fabricaţie şi la recepţia calitativă, la furnizor, a bunurilor materiale ce se achiziţionează;
- urmărirea derulării contractelor/comenzilor, îndeplinirea obligaţiilor contractuale şi finalizarea contractelor în vederea asigurării în bune condiţii a activităţii instituţiei.
Parc auto, moto şi velo
- organizarea gestiunii parcului auto, moto şi velo al D.P.L.T.;
- evidenţa operativă a parcului auto, moto şi velo;
- centralizarea consumului de carburanţi, piese de schimb, accesorii etc;
- verificarea şi avizarea foilor de parcurs şi întocmirea FAZ-urilor;
- gestionarea bonurilor valorice de carburant/carduri auto şi motoscutere;
- întocmirea solicitărilor de bonuri valorice de carburant;
- întocmirea lunară a situaţiei consumurilor de carburant alimentat în baza bonurilor valorice de carburant auto/carduri;
- asigurarea garării zilnice a autovehiculelor, motoscuterelor şi bicicletelor;
- asigurarea condiţiilor de securitate necesare autovehiculelor, motoscuterelor şi bicicletelor ce se află în conservare;
- respectarea normelor de securitate, sănătate a muncii şi PSI;
- întocmirea de referate de necesitate în vederea achiziţionării de anvelope auto/moto, acumulatori auto/moto, accesorii auto/moto;
- derularea contractelor necesare bunei desfăşurări a activităţii proprii;
- recepţionarea lucrărilor pe linie de reparaţii şi service auto, moto, velo;
- programarea reviziilor şi inspecţiilor tehnice periodice;
- stabilirea zilnică a stării tehnice a autovehiculelor, motoscuterelor şi bicicletelor în exploatare;
- propuneri de disponibilizare, casare şi valorificare a componentelor parcului auto, moto, velo;
- asigurarea stării de curăţenie şi imagine a tuturor autovehiculelor, motoscuterelor şi bicicletelor;
- întocmirea referatelor de necesitate pentru bunurile, lucrările şi serviciile necesare activităţii administrative;
- stabilirea periodică a consumurilor reale de carburant;
- asigurarea procedurilor de înmatriculare / radiere a vehiculelor din dotarea D.P.L.T., transmise în folosinţă sau administrare, precum şi din donaţii;
- instruirea poliţiştilor locali şi a guarzilor care utilizează parcul auto, moto şi velo cu privire la modul de predare-primire, păstrare, funcţionare şi a măsurilor de prevenire şi limitare a accidentelor;
- întocmirea şi înaintarea fişelor de solicitare a examenului medical pentru personalul instituţiei care are şi calitatea de conducător auto/moto pe mijloacele de transport din dotarea D.P.L.T.;
- participarea la inventarierea anuală a materialelor din acest sector, aflate în depozite, magazii sau diverşi deţinători;
- organizarea întreţinerii, curăţeniei, micilor reparaţii, precum şi trimiterea vehiculelor la unităţile service cu care D.P.L.T. are relaţii contractuale;
- supravegherea funcţionalităţii sistemelor de emisie-recepţie, de monitorizare trasee, de avertizare sonoră şi luminoasă montate pe autovehicule;
- verificarea lunară a încadrării în consumurile normate de combustibil şi sesizarea şefului compartimentului în cazul depăşirii acestora;
- organizarea înzestrării, completării, vopsirii şi inscripţionării autovehiculelor, motoscuterelor şi bicicletelor din dotarea D.P.L.T.
Armament şi muniţie
- organizarea gestiunii armamentului, a muniţiilor şi a mijloacelor cu acţiune iritantlacrimogenă din dotarea D.P.L.T.;
- instruirea poliţiştilor locali şi a guarzilor care sunt dotaţi cu arme, muniţie, mijloace iritant-lacrimogene cu privire la modul de predare-primire, purtare, păstrare, funcţionare, mânuire, a condiţiilor legale în care se poate face uz de armă şi a măsurilor de prevenire şi limitare a accidentelor;
- verificarea zilnică a stării sigililor şi a sistemelor de alarmă de la camera de armament;
- verificarea stării tehnice a armelor şi muniţiilor ce se folosesc la şedinţele de tragere, de instrucţie şi în alte activităţi, precum şi a modului cum sunt cunoscute şi respectate regulile de păstrare, purtare şi manipulare a lor;
- inventarierea anuală a materialelor din acest sector aflate în depozite, magazii şi pe diverşi deţinători;
- distribuirea materialelor necesare întreţinerii tehnicii de luptă din dotare;
- asigurarea materialelor, din punct de vedere tehnic, pentru şedinţele de tragere cu armamentul în poligoane;
- întocmirea listelor cu propuneri de casare a materialelor retrase în depozit la starea de casare;
- la terminarea şedinţelor de tragere, organizarea primirii tuburilor rezultate şi a muniţiei neconsumate, conform procedurilor interne;
- întocmirea evidenţei armamentului, a muniţiilor şi a mijloacelor cu acţiune iritantlacrimogenă, conform dispoziţiilor în vigoare, precum şi organizarea şi controlul stării tehnice a acestora.
Bunuri confiscate
- gestionarea, în condiţiile legii, a bunurilor confiscate, prin evidenţierea acestora şi întocmirea situaţiilor specifice;
- predarea bunurilor confiscate la D.G.F.P., cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Arhiva Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara
- preluarea dosarelor de la creatorii de documente;
- selecţionarea periodică a arhivei generale;
- evidenţierea tuturor documentelor intrate şi ieşite din arhivă;
- punerea la dispoziţia salariaţilor a documentelor din arhiva generală;
- reactualizarea periodică a nomenclatorului arhivistic al dosarelor şi a ghidurilor de depozit;
- predarea la Arhivele Naţionale a dosarelor cu termen de păstrare „permanent”.