Atribuţii comune ale şefilor de servicii, birouri şi compartimente
Şefii de servicii, de birouri şi compartimente, au următoarele atribuţii, competenţe şi responsabilităţi, în funcţie de specificul serviciului/biroului/ compartimentului, pe care îl conduc şi în funcţie de limitele de competenţe stabilite în fişa postului:
- conduc, organizează, îndrumă, controlează şi răspund de activitatea structurii pe care o conduc;
- răspund de realizarea calitativă şi la termenele stabilite a lucrărilor repartizate compartimentelor pe care le conduc;
- prezintă şi susţin la conducerea direcţiei, lucrările şi corespondenţa elaborate în cadrul compartimentului;
- stabilesc atribuţiile şi obiectivele individuale pentru personalul din subordine;
- evaluează performanţele profesionale individuale ale personalului din cadrul compartimentului;
- elaborează şi revizuiesc fişele posturilor pentru personalul din subordine, în condiţiile legii;
- repartizează lucrări în mod echitabil şi în concordanţă cu importanţa postului, pentru personalul din subordine;
- stabilesc măsurile necesare pentru cunoaşterea şi aplicarea legilor şi dispoziţiilor conducătorilor ierarhici, ca vizează domeniile de activitate de care răspund;
- urmăresc şi iau măsuri pentru corecta aplicare a legislaţiei în vigoare în domeniul de activitate al compartimentului;
- întocmesc planurile de acţiune în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru serviciile/birourile/compartimentele pe care le conduc şi le prezintă șefilor ierarhici, urmăresc îndeplinirea în bune condiții a activităților prevăzute în plan;
- verifică, și semnează lucrările din structurile pe care le conduc;
- participă, în condiţiile legii, la elaborarea propunerilor de acte normative din domeniul de activitate al instituției;
- urmăresc respectarea normelor de conduită şi disciplină de către personalul din subordine, propunând măsurile adecvate respectării Legii nr,188/1999, republicată cu modificările și completările ulterioare, sau, după caz a legislației muncii;
- stabilesc, în condiţiile legii, efectuarea orelor suplimentare peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele de sărbători legale ori declarate nelucrătoare de către personalul din subordine şi propun plata sau recuperarea acestora;
- avizează şi urmăresc graficul concediului de odihnă al personalului din subordine, corespunzător normelor legale în vigoare şi programelor de activitate ale structurilor conduse;
- realizează fişa de pontaj lunar pentru personalul din subordine, pe care o prezintă serviciului resurse umane;
- analizează şi sprijină propunerile şi iniţiativele motivate ale personalului din subordine, în vederea îmbunătăţirii activităţii compartimentului;
- realizează sau participă la elaborarea unor lucrări de complexitate sau importanță deosebită;
- prezintă propuneri conducerii instituției privind relațiile de cooperare cu alte structuri din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională și alte instituții publice;
- asigură implementarea, menținerea și îmbunătățirea Sistemului de Management al Calității în activitatea proprie;
- asigură cunoașterea și aplicarea de către personalul din subordine a procedurilor prevăzute de S.M.C. și Sistemului de Control Intern Managerial, elaborate și aprobate pentru activitățile specifice domeniului de activitate;
- respectă cerințele documentației Sistemului de Mangement al Calității în propria activitate și monitorizeaza aplicarea acestora;
- exercită alte atribuţii primite de la superiorii ierarhici, în condiţiile legii.
În cazul în care funcționarul public de conducere este în concediu de odihnă sau, în caz de absență justificată, acesta are obligația de a stabili, cu aprobarea șefului ierarhic, sau după caz a conducătorului instituției persoana care îi preia atribuțiile pe durata absenței din instituție.