Comunicat 25.02.2013 – 1
Sefii de poliții locale din țară s-au întrunit la Timișoara în cadrul ședinței Consiliului Director al Federației Naționale a Polițiilor Locale din România
Sâmbătă, 23.02.2013, la Timișoara a avut loc întâlnirea Consiliului Director al Federației Naționale a Polițiilor Locale din România, prilej cu care s-au discutat câteva modificări ale Legii 155/2010 de organizare și funcționare a Poliției Locale, care au fost materializate în propuneri ce se vor prezenta atât Asociației Municipiilor din România, cât și Parlamentului. S-au propus modificări ale Legii 155/2010 în sensul modificării competențelor de aplicare a prevederilor Codului Rutier în ceea ce privește portul centurii de siguranță, vorbitul la telefonul mobil în timpul mersului, obligativitatea opririi la semnalele polițiștilor locali pentru faptele din competența de sancționare, crearea sub forma unui act normativ a unui statut al polițistului local, din care să derive obligații, dar și drepturi ținând cont de specificul activității de menținerea a ordinii și liniștii publice. Șefii polițiilor locale din orașe precum Timisoara, Satu Mare, Bucuresti, Constanta, Iasi, Dr. Tr. Severin, Arad, Pitesti, Ploiesti, Târgu Jiu, Brăila, Sibiu, etc au dorit să aiba această întâlnire la Timișoara deoarece Poliția Locala Timișoara este deja un model pentru alte poliții locale înființate mai târziu, este una din cele mai performante la nivel național din punctul de vedere al rezultatelor obținute, fiind de asemenea certificată ISO la standarde internaționale și fiind în stadiu avansat de implementare a sistemului de control intern managerial. La întâlnirea condusă de președintele Federatiei Naționale a Polițiștilor Locali din România, Florin Găzdac, si de vicepreședintele Federației, directorul executiv al Poliției Locale Timișoara Doru Spătaru, a participat și viceprimarul Timișoarei Traian Stoia, precum și președintele IPA Regiunea Timiș, cms.șef Gheorghe Moldovan.
Purtător de cuvânt Poliția Locală Timișoara,
Șef Birou Daniela Seracin